torsdag 11 december 2008

Julkalender

När jag var liten då var nog chokladkalendern det ballaste man kunde ha. Det fanns tuggummikalender också med det var ingen hit direkt. Sen fanns det ju den där absoluta hetaste kalendern som vissa snackade om som mamma hade gjort själv, med olika små saker i varje lucka. "Jag fick ett suddgummi i morse vad fick du?" Gick snacket bland barnen som hade det. 
Jag har för mig att jag önskade det något år bara för att några andra hade det, men shit vilket jobb det måste varit. Handla upp 24 små saker att lägga i någon form av kalender och sen handla julkappar på det. Ne någon sån snäll och duktig  morsa kommer jag nog inte att bli. 

-Annars kan man ju vara den grymma mamman som kör julkalender som tidningarna gör. Dvs att man kan, om man har tur, vinna innehållet i luckan om man svarar rätt på en fråga. 

Inga kommentarer: