lördag 27 december 2008

Jullov

Som värsta härliga jullovet. I går låg jag verkligen i soffan hela dagen, kollade film, tömde chokladasken och bara myste. Härligt! Man blandar ihop dagarna lite i dessa tiden men i dag är det alltså lördag. Vitsen med lov är att inte ha några dagar där inget är planerat. 

-Men, jag tror det blir en sväng på rean, lite hemsida och sen skall jag göra en djupdykning i alla de stora designernas vårkollektioner. Jag anar en färgsprakande resa med en spännande mix av material och skurningar. Jag är beredd att lägga fuskpälsen, rutiga skjortor och långa stickade tröjor på hyllan om ett tag. Medan jag behåller några paljetter, det djuriska, lackade, rosa, kavajen, tulpankjolen och blommorna lättillgängliga för näst kommande säsong. 


Men Sverige börjar bli skitkallt nu och det är oundvikligt att inte använda sina vinterplagg. Stickat är bra att fynda på rean, det är tråkigt att handla men nödvändigt ont så här års. 

Inga kommentarer: