onsdag 21 januari 2009

aprikosfärgad

Jag bor mittemot en skönhetssalong. I fönstret sitter en tjej och gör naglar. Från morgon till kväll. "Rich rach rich rach" sitter hon dag ut och dag in. Lackar lite, limmar lite och säkerligen förlänger lite. Hon kommer först på mornarna och går sist hem på kvällarna. I dag kände jag verkligen att jag skulle vilja sitta mittemot henne och låta mina händer bli insmorda i skumma oljor och typ bli 10 valkar och 20 sår fattigare på händerna. I dag har jag nämligen, 
1: skrapat bilen utan vantar. 
2: Brutit två naglar på mitten av nageln. AJAJ. 
Eftersom att tvättmaskin-helvete strulade så centrifugerade inte kläderna så jag fick, 
3: Med mina skadade fingrar vrida ut 1098 st plagg med iskallt vatten. Frys..
Jag skall ta ett makeover-ryck till våren. Typ fila fötterna och så.

Sen känner jag att även om det är dumt värre att sola solarium vill jag i alla fall ta ett ligg under uv-strålar för att komma i kapp min aprikosfärgade t-shirt. (Inte ligg som i ligg, ni fattar!)

Inga kommentarer: