torsdag 11 november 2010

Inspiration från Görans Adléns senaste bok

Redan torsdagkväll! Var tar tiden vägen? Jag har en bra vecka, har myst med Filip & gått promenad till dagis varje morgon. Fast till en början var det ofrivilligt med tanke på att vintern som vanligt slog till när man minst anade och inte var förberedd med en vinterutrustad bil. Dvs Filips legoplatta och min stekspade funkar inte att skrapa bilen med längre, däcken tar mig inte ur snön och ja ni vet allt det där. Så yes, Limpan har promenerat varje morgon, det skall jag fasen fortsätta med, dagis ligger typ 5 minuter härifrån liksom. Dessutom har jag tränat en sväng idag efter ett par veckors uppehåll. Efter det som verkade som en liten infektion i ett sår på benet i själva verket var en elakartad variant av staflykocker som vandrat i min kropp, inte konstigt att man varit lite hängig liksom. Men som sagt nu är jag på banan igen, även om jag inte sprang mitt fortaste eller lyfte mitt tyngsta i dag. Det tar vi en annan dag.
Jo som sagt vintern kom ju i veckan. Hoppas förbövelen att den INTE är här för att stanna även om Filip gillar det. Jag är inte klar med hösten ännu.

Filip vill promt vara ute och leka trots att det är kålsvart och blött. Snö är tydligen kul och helst vill han ha overallen inne samtidigt som han skall åka snowracer överallt.



Kolla in den här boken, jag blir inspirerad bara av att se på den?
Det är Göran Adléns senaste bok om att lyckas i livet och i arbetet. Jag gillar verkligen liknande böcker där det finns saker att ta till sig, självklara småting men så uppenbart påverkar viljan, drivet och kärleken till att leva. Boken är inköpt på jobbet men jag måste verkligen ha en egen också, har bläddrat lite i den och vill läsa allt. Det är ett ihopplock av det "bästa av det bästa" som Göran själv uttrycker. Extra kul att en sådan inspiratör och bra person bor i lilla Strängnäs. Hmm, årets julklapp kanske:)



Frågan nu är: Jobba lite? Eller kanske slänga sig i soffan med ett glas rött?
tänker 1 sekund Jag vet, det blir ett glas rött och först jobba lite och sen soffan.

Trevlig kväll, i morgon kommer nog syrran till Strängnäs, I love!!


Inga kommentarer: