onsdag 30 mars 2011

viktigaste egenskapen hos en person

Han frågade idag vad jag tycker den viktigaste egenskapen är hos den man lever med. Något som till början verkade bli ett självklart svar blev till ett utdraget och riktigt långt samtal med sköna invändningar och argument hit och dit. Som han sa, jag trodde alla tjejer hade en drömbild framför sig om hur man vill ha det. Och ja, det är möjligt att många har men alltså tänk att jag ska vara så invecklad av mig. Det beror givetvis på känner jag, i vilken tid i livet, hur man mår, jag tycker ju att flera egenskaper är viktiga. Kan det vara en egenskap att ha flera egenskaper? I så fall är det viktigt, och att man respekterar den man lever med, att man har roligt att det finns kärlek och tillit. Intressant ämne.
Det är kanske läge att börja reflektera mer över livets meningar än bara allt som kretsar kring jobbets meningar.

Hur som helst så har han några av de egenskaperna som jag gillar. Jag vet inte om det är viktigt men det är i alla fall härligt att kunna skratta tillsammans och kan man skratta tillsammans kan man även gråta. Kan man gråta med någon så borde det betyda mycket.

pusss å godnatt

Inga kommentarer: