torsdag 25 september 2008

barcelona

I dag åker min syster till Barcelona. Jag är inte ett dugg avis. Den där snuskigt vidriga staden som har allt. Shopping, barer, sol och bad på en gång. Finns det något värre? Jo det finns det. Tänkte lägga ut en bild från när jag var där, men ni vet hur det är i den den digitala bildvärlden, det är ingen ordning alls, jag vet inte var Barcelona-bilderna är. Det är lätt att bilderna försvinner och byter man dessutom dator mitt i allt så ligger en del bilder kvar i den gamla datorn, osv. Någon dag skall jag verkligen ta mig tid att organisera bilderna jag har och försöka sortera in i mappar och album. Manjana manjana. 

Hur som helst, beträffande Barcelona. Förutom att jag tänker be min syrra att köpa hem något fint till mig så kom det ett mail i inboxen i morse, "Nehe-Joho", om att jag kunde tävla om en utbildning i Barcelona. Varför inte tänkte jag och kollade närmare. Men NEJ, det var en bartender-utbildning. Ungefär 10 år för sent kom det där mailet. Så här stod det: Är du tjejen som fascinerat hänger framför baren och studerar bartendern som skakar drinkar? Är du social, stresstålig och gillar utmaningar? Då kanske bartenderyrket är något för dig? Ett: Jag kanske är tjejen som hänger vid baren men inte för att kolla in bartenderns patetiska trick utan mer för att jag att jag pratar med någon eller vill ha min drink. NU! Social - ja, stresstålig - ja, gillar utmaningar - ja, (fast inte hoppa från höga höjder eller hångla med ormar). Nej, bartenderyrket är inget för mig. Jag dricker hellre en drink en blandar en, jag går gärna hem från krogen innan det skall städas och jag skulle aldrig kunna hålla mig till cl-måtten. Det skulle bli en förlustaffär för en krog att ha mig som bartender. Jag skulle dessutom bjuda mina kompisar som kom till baren.  

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade...Som sagt, Barcelona va grymt, men d vet du ju redan. Apropå (moahah) det där med att organisera bilder och sånt. Gå in på lagrabilder.se. Där kan du ha alla, redigera osv. Då finns det ingen risk för att de försvinner i en annan dator. Tro mig, jag har samma problem. Love u long time.