tisdag 2 december 2008

EGOEKO

Det ligger i tiden nu att man skall ta hand om miljön och tänka ekologiskt när man gör sina inköp, både gällande kläder och matvaror. Och det är vi numer bra på, eller vi blir bättre på det i alla fall desto större utbudet blir.
Men det slog mig att när det gäller att ta hand om oss själva så är vi inte lika duktiga. Vi borde unna oss fler produkter som gör väl för huden, håret och våra sinnen. Som vårdar i stället för torkar ut. Vi borde tänka lite mer på vad vi mår bra av och inte vad vi måste.

Vad lönar det sig till om vi har en grönskande välmående planet om vi inte själva bebor den? Härmed startar jag därför begreppet EGOEKO!!

EGO som i "jag" och EKO som i ”vill inte ha några gifter i min mat eller i några hudvårdsprodukter.” (Den där innebörden kommer förlängas med tiden det hör ju jag). 

-Ooo shit jag lär ju börja rensa badrumsskåpet om detta skall hålla men i matväg är jag på god väg. Kolla!

 


Inga kommentarer: