måndag 15 november 2010

likhet mellan mig och Helena Seger

Att jag skulle ha en likhet med Helena Seger som är tillsammans med Zlatan var inget jag trodde, men jag läste just en den del av hennes intervju i tidningen Elle på aftonbladet.se och hon säger att hon inte kan gå och lägga sig om hon inte gjort sitt yttersta. Och jag känner igen det där, inte för att jag faktiskt gör det yttersta som att alltid städa rent lägenheten innan jag lägger mig men jag håller alltid på tills jag blir lite tröttare än bara trött. Det finns alltid mer att göra. Om det inte handlar om att plocka upp diskmaskinen kan man alltid svara på några mail, vika några eller tänka ut bättre tillvägagångssätt för att nå bättre resultat känna mer lycka och så vidare.

Jag och syrran snackar ofta om att bryta mönstret och jag försöker verkligen tänka på det. Ikväll ska jag bryta mönstret och bara gå och lägga mig utan att vara så himla trött. Jag kanske bara ska lägga mig och blunda upp mot taket och låta de tankar som kommer få komma.

Inga kommentarer: