tisdag 22 februari 2011

jag vill jag vill

Fast å andra sidan så kommer man ändå till vissa stadier i livet där man vill att saker ska förändras helt eller bli nytt. Oavsett om det är ett medvetet val eller inte så sitter känslan sig väl fastetsad när den väl uppdagat sig. Som nu! Jag vill bo i hus! Jag vill flytta, jag vill bo jag vill jag vill. Eller 1) Jag vill att vintern och kylan ska försvinna för gott. (och med det menar jag att våren ska komma fortare.) 2) Jag vill ha hus! Jag kan typ inte betala för ett hus och jag kan inte bygga heller. Men jag vill flytta in i ett hus, som gärna får vara nybyggt helt efter mina önskemål. Filip skulle älska det. Jag tror han gillar min plan:)

I söndagens mys- och tidningsfrosseri läste jag i expressens söndagsbilaga att Svenssons-livet är trendigt.


Där står att stress och karriär får ge vika för hälsa och familjeliv. Jag kan ju själv känna att en kombination med lite av allt är det bästa för att inte få en överdos av något. Men tro det eller ej, partypinglan Linn gillar idén och tanken. Är det för att det passar mig bättre i livet kanske.
Men vem har sagt att ett familjeliv ska vara tråkigt? Inte jag. Så länge det är bra må det vara det bästa. Adderat med kära vänner, glädje, skratt, lycka, barn, kärlek, bra jobb och gemensamma framtidsvisioner är det bäddat för succé. Oo jag vet det kåter för bra för att vara sant. Kom igen vintern och stick i väg så lovar jag att merparten blir lyckligare och gladare oavsett om man har familj, lever hälsosamt eller är ekonomiskt oberoende. Eller okej, den sistnämnda var dålig, i det fallet kan man bo utomlands den här tiden på året.

Inga kommentarer: